Ja. Det var ju ett tag sen sist. Runt 8 månader skulle jag tro. Och jag var inte speciellt duktig på att uppdatera bloggen innan dess heller.
Jag skulle vilja ta bort alla inlägg och börja om på nytt helt. Men vill ha kvar samma domän. Så tyvärr, de får vara kvar.

Självklart kommer jag inte ihåg allt som hänt under 8 månader. Men jag kanske kan dra lite här.

Jag startar vid juni månad. Då var det bal för oss nior. Jag hade en otroligt rolig kväll med mina vänner och klasskamrater 

Samma natt åkte jag och mamma till London! Vi var där i 4-5 dagar och hade det jättemysigt. Samma dag vi anlände gick vi på en sightseeing-tur och såg bland annat Buckingham Palace, Big Ben och St. Paul's Cathedral. Vi använda också en dag till att ta tåget till Brighton och Eastbourne och se hur det såg ut där. Brighton var verkligen fint! Resten av dagarna shoppade vi på Oxford Street och besökte Madame Tussauds. 




Vi kom hem natten till skolavslutningen. Det var dags att gå ut grundskolan! Wohoo!!

Sommaren spenderades som vanligt i Halmstad med ett besök till Göteborg och Liseberg. Dock jobbade jag 3 veckor på turistbyrån och gästhamnen här i Nynäshamn. Det var både bra och dåligt kan man väl säga. Men det var lärorikt.

Jag började gymnasiet på Rytmus i Sickla. Estetik och media-programmet. Men jag insåg efter dag 1 att det var fel val och dag 3 skrev jag ut mig från skolan eftersom att jag inte trivdes där och började på Nynäshamns Gymnasium efter helgen. Här trivs jag mycket bättre men känner att jag inte uttökar min vänskapskrets så mycket. Men det löser sig!

Dansen har gått bra också. Har haft flera danstävlingar. Dock har jag inte kommit på pallen så många gånger numera men det viktigaste är att jag har kul! Jag och Sofia är i Star-klassen i par vilket är den högsta klassen. Så det är hård konkurrens och snart är det SM. Det blir första gången vi tävlar i någon SM-klass. Roligt och spännande! 

Förra lördagen var det Regionstävling i Västerås. Det gick helt okej för mig. Nu i lördags var det Rikstävling i Uppsala. Jag och Sofia kom på 10:e plats av 15 par och jag kom på 4:e plats av 12 st. Det var roligt!

Igår hade jag ett statist jobb i Liljeholmen för Systembolaget. Superkul! Jag skulle se äldre ut än vad jag är och därför älskade jag mitt klädval och makeup-artisten sminkade mig jättefint. Jag kände mig extra fin igår😊 

Nu har ni alltså fått en liten uppdatering. Kul! 
Vi hörs senare! 


Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej